30 staţii de alimentare pentru automobile electrice vor fi construite în Bucureşti

Postat la 16.07.2017 de Mihaela ALECU in ȘTIRI, Interne, Arhitectură + urbanism

 Share

Ţinând cont de numărul de autovehicule electrice înmatriculate în Bucureşti în ultimii 2 ani şi în primele luni ale lui 2017, Consiliul General al municipiului Bucureşti a decis că este oportun să amenajeze 30 de staţii de alimentare pentru acest tip de maşini. Aşa cum se explică în documentul în care sunt prezentate motivele aflate la baza acestei decizii, nu doar numărul maşinilor electrice a fost avut în vedere, ci şi dorinţa autorităţilor locale de a încuraja achiziţionarea de astfel de maşini.   

Putem vedea în spatele acestei măsuri (şi aprecia) intenţia de a contribui la reducerea consumului de resurse neregenerabile. Înlocuirea consumului de petrol cu consum de energie electrică e un pas înainte în direcţia scăderii nivelului de poluare şi a încurajării unui comportament de consumator responabil care să se încadreze într-o schemă sustenabilă pe termen lung. 

În România au fost înmatriculate până în prezent 299 de maşini electrice, dintre care 187 numai în Bucureşti. Dintre acestea din urmă 35 au fost înmatriculate în 2015, 85 în 2016 şi 13 în primele două luni ale anului în curs.  

Deşi numărul de maşini electrice înmatriculate în 2016 este mai mult decât dublul celui al vehiculelor de acest tip înmatriculate în 2015, el nu este totuşi unul remarcabil. Autorităţile justifică oarecum indirect acestă evoluţie uitându-se la rezultatele programului Rabla Plus şi completând cu observaţia că preţul acestor autovehicule este încă foarte ridicat în România, undeva în jurul sumei de 30.000 Euro. După analiza situaţiei din anii precedenţi s-a decis să se ia măsuri în plus pentru încurajarea achiziţiei de maşini electrice, astfel, din 2017, prin programul Rabla se acordă vouchere de 10.000 Euro pentru cei care optează pentru autovehicule electrice. 

Numărul maşinilor electrice deja înmatriculate în capitală face necesară construirea de staţii de alimentare pentru acest tip de vehicule, iar intenţia autorităţilor de a încuraja şi mai mult pe viitor achiziţia de autovehicule ecologice este un argument în plus pentru această măsură. 

În total 74 de locuri de parcare vor fi amenajate astfel încât să se asigure funcţionarea celor 30 de staţii. Staţiile vor fi amplasate în 30 de locaţii, unele beneficiind de un singur loc de parcare destinat lor, altele de două sau chiar trei. Cel 30 de locaţii sunt următoarele: Parcaj Toniţa, Parcaj Pescăruş, Parcaj Şoseaua Nordului, Parcaj Opera, Parcaj Expoziţiei, Parcaj Doamnei, Parcaj Ion Ghica, Parcaj Arhitectura, Parcaj Enei Fântâni, Parcaj Union, Parcaj Academiei, Parcaj Bucur Obor, Parcaj Chiristigiilor, Matei Millo, Constantin Mille, Parcaj Piaţa Constituţiei (interior), Parcaj Piaţa Revoluţiei, Parcaj Aviatorilor, Parcaj Horoscop, Parcaj Lipscani, Parcaj Palatul de Justiţie, Parcaj Lido, Parc Herăstrău, Parcaj Decebal, Parcaj Amzei, Parcaj Piaţa Victoriei, Parcaj Calea Plevnei, Parcaj Charles de Gaulle, Parcaj Eva, Parcaj Gară.    

Conform Agerpres, alte amendamente asemeni celui care vizează amenajarea acestor staţii de alimentare, prevăd ca până la 1 ianuarie 2019, proprietarii de spaţii comerciale sau de birouri care sunt prevăzute cu cel puţin 100 de locuri de parcare să fie obligaţi să instaleze staţii de alimentare pentru maşini electrice. Minimul prevăzut este de 1% din locurile de parcare existente, aşadar cel puţin un loc de parcare rezervat alimentării autovehiculelor electrice într-o serie de 100 de locuri de parcare. A fost prevăzută şi o amendă pentru nerespectarea acestor prevederi, în cuantum de 3000 până la 5000 lei. Banii din aceste amenzi ar urma să intre în bugetul local al municipiului Bucureşti şi să fie folosiţi pentru a finanţa proiecte care urmăresc să contribuie la reducerea poluării aerului. 

Încet, lucrurile par să se mişte şi în România în direcţia bună în ce priveşte transportul sustenabil şi e de presupus că dacă ar fi tot mai mulţi proprietari de maşini electrice, ritmul de dezvoltare ar fi şi el accelerat. În ce măsură aţi luat în calcul opţiunea de a cumpăra o maşină electrică?


Puteţi afla mai multe despre acest proiect aici



Articol din domeniile

ȘTIRI Interne Arhitectură + urbanism

Mihaela ALECU

Mihaela are un doctorat în literatură română, un masterat în creative writing, a lucrat în şcoli, în redacţia unui ziar, într-un ONG şi într-o bancă, iar după atâtea schimbări de direcţie s-a convins că poţi avea succes în orice alegi să faci, dacă faci asta cu convingere şi implicare autentică.

Articole similare

0 COMENTARII

AI O ȘTIRE DE INTERES SAU CEVA DE SPUS COMUNITĂȚII? CONTACTEAZĂ-NE!