Dotarea parcărilor și a locurilor de staționare din afara localităților, în consultație publică

Postat la 12.07.2017 de Adina POPESCU in ȘTIRI, Interne, Instalații + dotări

 Share

Ministerul Transporturilor dorește să consulte opinia publică cu privire la introducerea unor noi reglmentări în ceea ce privește dotarea parcărilor noi, a locurilor de oprire și staționare din afara localităților. Data limită pentru propunerea de observații și propuneri este 18 iulie 2017.

Revizuirea reglementarii tehnice a avut în vedere aplicarea atât a proiectării spațiilor de parcare, oprire și staționare noi, cât și modernizarea locurilor de parcare, oprire și staționare existente, adiacente drumurilor publice, situate în extravilanul localităților.

Din punct de vedere funcţional şi administrativ, drumurile publice pe care se vor aplica noile reglementări se împart, în ordinea importanţei, conform prevederilor legale în vigoare, astfel:

- drumuri naţionale europene (E);

- drumuri naţionale principale;

- drumuri naţionale secundare;

- drumuri judeţene;

- drumuri comunale.

Pentru toate categoriile se dorește adoptarea unor noi reglementări, dar și îmbunătățirea celor deja existente, prin care parcările și locurile de oprire și staționare extravilane să se alinieze normelor europene.

Printre dotările minime pe care o parcare recent construită trebuie să le aibă se numără:

-sistem de canalizare menajeră şi pluvială;

-surse de energie electrică şi apă;

-sistem de iluminare exterioară;

-parcările vor avea locuri de parcare, inclusiv pentru persoane cu dizabilități locomotorii;

-zonă intermediară de protecţie;

-spaţii de agreement, inclusiv accese pentru persoane cu dizabilități locomotorii;

-WC cu acces și pentru persoane cu dizabilități locomotorii;

-zone pentru resturi menajere sau coșuri de gunoi

Pentru dotarea parcărilor și locurilor de oprire şi staţionare, aferente drumurilor publice, exproprierea terenurilor adiacente acestor drumuri se va face în conformitate cu legislația în vigoare pentru lucrări de utilitate publică.

 De asemenea, este obligatoriu ca drumurile naţionale europene, drumurile de acces la parcări, locurile de oprire şi staţionare şi drumurile de circulaţie internă să fie cu sens unic.

Parcările și locurile de oprire şi staţionare trebuie să fie separate de drumurile naționale europene printr-o zonă intermediară de protecție, de minimum 5 metri.

În ceea ce privește parcările și locurile de oprire şi staţionare deja existente, acestea vor fi modernizate şi dotate în conformitate cu noile reglementări, pe măsura reabilitării drumurilor pe care sunt realizate.

Dimensiunile locurilor de parcare, oprire şi staţionare se vor stabili în funcţie de volumul traficului, de componenţa acestuia și de distanţa dintre două locuri de parcare.

Distanţa recomandată între două locuri de parcare, oprire şi staţionare este de:

-30 km, pentru drumurile naţionale europene;

-50 km, pentru drumurile naţionale principale şi secundare;

-pentru drumurile judeţene şi comunale, distanțele se stabilesc de către administratorii drumurilor respective.

Amenajarea unui loc de parcare, care poate fi prevăzut cu restaurant, hotel, benzinărie, se va face luând în considerare o serie de factori:

-topografia terenului;

- apropierea faţă de localităţi;

-valorificarea punctelor de atracţie turistică;

-evitarea deteriorării valorilor peisagistice sau istorice;

-amplasarea optimă faţă de reţelele de alimentare cu apă şi canalizare, reţelele electrice, reţelele telefonice, urmărindu-se racordarea la reţelele de utilităţi existente;

-asigurarea vizibilităţii, ţinându-se cont de elementele geometrice ale drumurilor.

Cum vi se par aceste reglementări privind locurile de parcare? Din experiența personală, ce vă mai doriți să ofere aceste spații? 

Sursa

 




Articol din domeniile

ȘTIRI Interne Instalații + dotări

Adina POPESCU

Pasionată de lectură încă din școală, am descoperit cu placere pasiunea pentru scris și oraș, pentru explorări urbane și călatorit prin orașe străine. Tot așa a apărut și pasiunea pentru arhitectură și mediul construit, apoi pentru tehnici și tehnologii constructive.

Articole similare

0 COMENTARII

AI O ȘTIRE DE INTERES SAU CEVA DE SPUS COMUNITĂȚII? CONTACTEAZĂ-NE!